New Holland Agriculture
web_banner8
web_banner11
PE_Pracuj se stroji
web_banner1
web_banner2
web_banner3
web_banner4
web_banner5
web_banner6
web_banner7
web_banner9
web_banner10

eAgrotec.cz úvodní stránka

FPT představilo nové motory včetně šestiválce na (bio)plyn

Stánek FPT na výstavě Agritechnica 2017

Výstava Agritechnica 2017 velké množství novinek nepřinesla. Jednou z výjimek je FPT, sesterská značka New Holland z koncernu CNH, která má na starosti výrobu motorů pro silniční nákladní dopravu, zemědělskou a stavební techniku i sportovní a rekreační lodě. Na výstavě představila hned čtveřici nových motorů, včetně motoru na (bio)plyn.

Pozice FPT v Evropě a ve Světě

FPT ročně vyrobí více jak půl milionu motorů s výkonem nad 30 hp (v roce 2016 konkrétně 537 000 motorů) a je tak evropským leaderem trhu v oblasti průmyslových motorů. Ve světovém měřítku je pak FPT dvojkou ve výrobě nízko emisních motorů s objemem nad 2,2 litrů. A protože mírnou většinu zákazníků tvoří firmy mimo koncern CNH, byla Agritechnica ideálním místem pro představení řešení FPT pro emisní normu TierV, která vstoupí v platnost v roce 2019. Výrobci zemědělské techniky tak mají nejvyšší čas zapracovat nové motory do konstrukce svých strojů.

Dle představitelů FPT je značka s přípravou na emisní normu TierV 5 kroků napřed, protože:

  • Má 25 let zkušeností s technologií SCR – na polích pracuje více jak 1 milion zemědělských strojů se systémem SCR od FPT.
  • Disponuje technologickou nadvládou – FPT jako první na trh uvedlo motory s výkonem nad 75 kW, které i bez recirkulace spalin (EGR) plní přísné emisní normy (Tier4B). Systém High efficient SCR ve zkratce Hi-eSCR je krytý 13 patenty.
  • FPT jako jediné přináší pro emisní normu TierV „For life and maintanance free“ řešení, tj. systém, který je bezúdržbový a má životnost stejnou jako je životnost celého stroje. To vše je navíc zapracované do stejného zástavbového prostoru jako u současných motorů, což je pro konstruktéry jasná výhoda.
  • Motory FPT pracují bez aktivní regenerace filtru pevných částic.
  • Motory FPT mají nejnižší celkové náklady vlastnictví s úsporou 10.000 Kč ročně (400 Euro) v porovnání s průměrem konkurenčních motorů. Nejnižší náklady přináší i nejdelší servisní interval 1200 Mth.

Na uvedených pěti pilířích vyrostly 4 nové motory, které zástupci FPT slavnostně představili na výstavě Agritechnica:

  • V20 výkon bez kompromisu – motor s objemem 20,1 litru určený pro nejvýkonnější sklizňové stroje.
  • N45 a N67 s vyšším výkonem – až o 15% vyšší výkon ve srovnání s dnešní generací motorů a k tomu až 1200 MTH servisní interval
  • F36 nahuštený výkonem (Power of Density) – vyšší objem motoru při zachované velikosti motoru, až 600 Nm točivého momentu a 145 koní výkonu.
  • Šestiválcový motor NATURAL GAS – přirozeně výkonný motor spalující CNG / Biometan z bioplynových stanic. Maximální krouticí moment 740 Nm a výkon 180 koní.

Hi-eSCR2 - 13 patentů pro novou technologii.

Mozkem dieselových motorů FPT je nová generace Hi-eSCR2. Ta staví na stejných výhodách jako generace současná, tj. spalování nafty probíhá za vysokých teplot a tím je spalování velmi čisté a vzniká minimum sazí (PM). Současně vzniká z chemické energie ukryté v naftě více energie mechanické, která je navíc použitá pouze pro užitečný pohon strojů, protože není třeba náročně chladit velké množství horkých spalin pro recirkulaci. Vzniklé oxidy dusíku (NOx) jsou následně odbourány v katalyzátoru SCR, který je nově doplněný o keramický substrát schopný zachytit případné částečky sazí. Celý systém Hi-eSCR2 se tak vejde do současného zástavbového prostoru.

Více informací o nových motorech najdete ve videu z tiskové konference - v původním znění...

Koncept Methane Power a nový motor na CNG

Velké plány má FPT také s motorem na CNG / Metan. Na Agritechnice byl představený přepracovaný motor pro traktory střední kategorie, který funguje stejně jako dieselové motory co do krouticího momentu a výkonu, životnosti i náročnosti servisní péče. Motor dokáže strojům dodat výkon až 180 koní. Pro využití v zemědělství má motor zesílenou vanu motoru tak, aby mohl fungovat jako konstrukční součást „podvozku“ motoru, jak je u traktorů běžné. Má vylepšené vstřikování metanu a upravený průběh spalování pro vyšší účinnost. Natural Gas tak dosahuje stejných provozních parametrů jako dieselové motory, je však o 50% tišší a vypouští o 80% méně spalin a při spalování biometanu jde o trvale udržitelné řešení. Výroba bioplynu navíc může být zajímavým a stálým zdrojem příjmů pro zemědělské podniky. Věříme, že se tak "technologický demonstrátor" Methane Power dostane i do sériové výroby. 

Video o motoru Natural Gas

Ing. Aleš Petr, AGROTEC a.s., 27. 11. 2017

Užitečné odkazy Přihlásit k newsletteru Foto a video galerie Diskusní fórum

cs sk