New Holland Agriculture
Slideshow6
Slideshow8
Slideshow9
Slideshow10
Slideshow11
Slideshow12
Slideshow7
Slideshow4
Slideshow2
Slideshow3
Slideshow5

eAgrotec.cz úvodní stránka > O nás > Fiat Group a CNH

Fiat Group a CNH

O společnosti Fiat Group

Italská společnost Fiat Group sdružuje skupinu podniků, které své služby nabízejí zákazníkům ve více než 190 zemích po celém světě. Fiat kromě svých tradičních evropských a lantinskoamerických trzích působí i v zemích Ruské federace, v Austrálii, severní Africe a dalších zemích Latinské Ameriky. Fiat Group Automobiles zaměstnává přibližně 198 000 zaměstnanců a provozuje 118 výzkumných a vývojových středisek a 203 výrobních závodů po celém světě. Navrhuje, vyrábí a prodává osobní a užitková vozidla (Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Fiat Professional, Abarth, Maserati a Ferrati), zemědělské a stavební zařízení (CNH), nákladní vozidla, autobusy a vozidla pro průmyslové použití (Iveco), automobilové komponenty a průmyslové systémy (Fiat Powertrain Technologies, Magneti Marelli a Teksid).

Fiat expozice                                 

Osobní automobily

Fiat

Zkratka Fiat ,,Fabbrica Italiana Automobilli Torino” v překladu znamená italská továrna na automobily ve městě Torino. Byla založena v roce 1899 skupinou investorů, mezi kterými byl i Giovani Agnelli. Automobilka Fiat vždy vynikala ve výrobě levných malých rodinných vozů. Díky kvalitní a trvanlivé mechanice a nadprůměrným výkonem motorů, nekorespondující ovšem se slabší antikorozní ochranou karosérií a celkovým zpracováním, byly automobilky Fiat nazývány Ferrari chudých. V současnosti má za sebou automobilka úspěšný únik ze ztrátového stavu díky obnovení výroby úspěšných malých modelů.

Fiat 500 Fiat Bravo Fiat Panda cross Fiat Fiat Panda

 

Fiat Professional

Tato značka patří lehkým užitkovým vozům Fiat a název vznikl v roce 2007. Slovem professional vyjadřuje značka svou nezávislost, schopnost reagovat na požadavky profesionálních zákazníků a zároveň podtrhuje vysokou profesionalitu automobilky, která působí na trhu užitkových vozidel již řadu desetiletí. Pojmenování a logo je díky slovu Professional snadno pochopitelné i z hlediska mezinárodního použití.

Fiat Fiorino Fiat Ducato Bassa Fiat Doblo Fiat Doblo combi Fiat Ducato

 

Ferrari

Italskou automobilku založil v městě Maranelo v roce 1929 Enzo Ferrari a pod názvem Scuderia Ferrari se věnoval výrobě závodních automobilů a sponzorování amatérských závodníků. V roce 1946 přejmenoval firmu na S.p.A a tím začala výroba sportovních vozidel schválených pro běžný provoz, které patří mezi nejvíce žádoucí na světě. Značka Ferrari se dodnes prezentuje v závodech, především v F1, kde zaznamenává velké úspěchy už od 50. let 20. století. Po letech trvání finanční krize prodal v roce 1969 E. Ferrari divizi sportovních vozidel Fiatu kvůli finančnímu zajištění společnosti. Enzo Ferrari zůstal ve vedení závodní divize společnosti až do své smrti v roce 1988. Enzo Ferrari byl známý svým odporem k zákazníkům, kteří si u něj kupovali automobily nikoli kvůli jejich prestižnosti a výkonům, ale kvůli prestiži. Nádherně tvarované karoserie vozů Ferrari mají na svědomí designéři jako Pininfarina, Scaglietti, Bertone, Ghia či Vignale.

Ferrari Ferrari Ferrari Ferrari Ferrari

 

Maserati

Další italskou automobilkou je automobilka Maserati s aktuálním sídlem v městě Modena, která byla založena v roce 1914 v Boloni. Při vzniku stálo šest bratrů, Alferi, Bindo, Carlo, Ettore, Ernesto a Mario Maserati. Bratři stavěli vítězící závodní auta se čtyřmi, šesti, osmi i šestnácti válcovými motory. Jejich auta dokázali čelit i gigantům jako Auto Union či Mercedes a v roce 1940 a 1941 zvítězit v závodě Indianapolis 500. V roce 1937 prodali zbývající bratři své podíly firmy rodině Orsi, která přemístila výrobu do nynějšího působiště v Modeně. V roce 1968 koupil značku Citroën a rozšířil výrobu o nové modely vyráběné ve větších počtech než doposud. Jako například model Bora z roku 1971, první sériové Maserati s motorem uprostřed. V roce 1975 převzal společnost od zbankrotovaného Citroënu Alesandro de Tomaso, pod jehož vedením se během 80. let vytratily z výroby sportovní vozy s motory uprostřed a nahradily je levnější a výkonnější vozy s motory vpředu. Od roku 1993 je Maserati přímo pod vedením Fiatu.

Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati

 

Alfa Romeo

Italská automobilka Alfa Romeo vyrábí od roku 1910 nepřehlédnutelně elegantní vozy se sportovním srdcem. Zvučné a nadprůměrně výkonné motory, které mají rádi, prezentuje od počátku výroby v závodních i civilních vozidlech. S vývojem vozů Alfa Romeo jsou spjata slavná jména jako Tazio Nuvolari, Enzo Ferrari, Juan Manuel Fangio, Giuseppe Merosi, Giulia Bertone, a projektanti Jano, Pininfarina a Zagato. Dnešní znak společnosti, který tvoří had rodiny Visconti v modrém poli a červený kříž v bílém poli, uzavřené kruhem a nápisy Alfa Romeo ("Anonima Lombarda Fabbrica Automobili") a příjmení nového majitele Nicoly Romeo, který převzal továrnu v roce 1915, se ustálil až v roce 1920, kdy vzniklo první vozidlo nesoucí tento název.

Alfa Romeo spider Alfa Romeo Alfa Romeo ar giulietta Alfa Romeo 159 Alfa Romeo

 

 

Lancia

Italskou automobilku Lancia založil v roce 1906 pan Vincenzo Lancia. Společnost je tradičním výrobcem výrazných automobilů a má i svou historii v rally. V roce 1969 koupil společnost Fiat, a i kvůli obavám zástupců Lancie ponechal značce její designové i technické zvláštnosti či označování modelů písmeny řecké abecedy, a dostal ji na postavení luxusnějších variant vozidel na společné platformě s Fiatem. Lancie je známá technickými inovacemi, kterými byly například první sériové motory V4 a V6, experimentovalo se také s konfiguracemi V8 a V12. Do sériové výroby se dostali i 4-válcové motory boxer. Stejně zajímavá je pohonná jednotka 1,8 litru přeplňovaná současně mechanickým i výfukovým turbodmychadlem, které pohánělo rally speciál Delta S4. Dalšími rally legendami jsou Lancia 037 Rallye a Stratos.

Lancia Lancia Lancia Lancia Lancia

 

 

Abarth

Abarth & Co je italská automobilka založena rakušanem Karlem Abarthem. Tato značka se od svého založení v roce 1949 zabývala především motosportem a prezentovala se výrobou závodních speciálů. Ve znaku Abarth je štír - Abrathovo znamení, ve kterém se narodil. Později se Abarth začal zabývat i tuningem - především automobilky Fiat. Ten v roce 1971 nakonec přebral celou výrobní část Abarthu a tato značka se stala jeho závodním oddělením. V 90. letech však toto oddělení začalo upadat. Abarth byl Fiatem znovuzrozený po delším období nečinnosti v roce 2007 a stal se samostatnou značkou v rámci koncernu Fiat Group. Mezi jeho první výtvory v novém století patří i Abarth Grande Punto.

Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth

Stroje pro zemědělství a stavebnictví

New Holland Agriculture

Společnost New Holland Agriculture patří mezi tři největší a nejznámější výrobce zemědělské techniky na světě. S jejím jménem je spojena nejen tradice výroby zemědělských strojů a traktorů na severoamerickém kontinentu, ale i v Evropě. První sériově vyráběný traktor na světě vyrobila firma Ford, Fiat vyrobil první traktory v roce 1919, traktory Versatile patřily mezi nejvýkonnější traktory světové produkce. Stroje pro sklizeň pícnin a sklízecí mlátičky patřily svými konstrukčními prvky a provozními parametry vždy mezi absolutní světovou špičku - řada původních patentů New Holland byla převzata a nebo inspirovala ostatní výrobce. Firma New Holland Agriculture prošla v předchozím období rozsáhlými organizačními změnami. New Holland se postupně spojil s Claysonem, přešel pod Sperry New Holland a byl převzat firmou Ford, která mezitím připojila i firmu Versatile. Fiatagri, který je hlavním partnerem v tomto společenství, zahrnul pod svým logem výrobu traktorů Fiat, sklízecí mlátičky Laverda, lisy a řezačky Hesston (Francie), stroje pro pěstování a sklizeň vinné révy BRAUD (Francie). Spojením Fiatagri (výroba zemědělské techniky) a Fiatallis (výroba zemních a stavebních strojů) vznikla k 1.1. 1988 společnost FiatGeotech s trhem více než ve 150 zemích. V roce 1991 odprodala firma Ford výrobu zemědělské techniky firmě Fiatagri a tím vznikla společnost New Holland Agriculture. V současné době je firma New Holland součástí koncernu CNH, což jí umožňuje koncentraci finančních prostředků, společný vývoj nových modelů, specializaci a výrobu strojů ve velkých sériích. Zemědělci na celém světě tak mají přístup k nejmodernější technice za přijatelné ceny. CNH své výrobky prodává na trzích 160 zemí prostřednictvím sítě více než 10 000 prodejců a distributorů a má vedoucí postavení v odvětvích zemědělské techniky, stavebních strojů a finančních služeb.

New Holland Agriculture New Holland Agriculture New Holland Agriculture New Holland Agriculture New Holland Agriculture

New Holland Construction

New Holland spojuje svým jménem celkem 237 let historie a zkušeností získaných značkami Fiat Kobelco, Kobelco, O & K a New Holland Construction, vzhledem k dosažení se jako vedoucí světová značka a jeden z hlavních globálních protagonistů v odvětví strojů pro stavebnictví, bez zřeknutí se exkluzivity která ho odlišuje od ostatních. Značka New Holland Construction se charakterizuje okamžitě jako značka, která se pyšní řadou výrobků s prestižní reputací ve světě v spolehlivosti, výkonových parametrech a kvalitě poskytovaných služeb zákazníkům, podporovaná konstantně silou a zdroji CNH. Kromě obrovského kumulativního dědictví historie a zkušeností, v značce New Holland Construction se spojují jednotlivé silné stránky značek, které sjednocuje: technologie Fiat Kobelco, konsolidovaná globální aliancí s Kobelco, světovým specialistou v odvětví pásových rypadel; inovativost, se kterou si svou slávu vydobyla značka O & K; kvalita zvláštních produktů pro snadné stroje New Holland Construction; a přirozeně popularita jména New Holland jako značky známé na celém světě.

New Holland Construction New Holland Construction New Holland Construction New Holland Construction New Holland Construction

 

Case IH Agriculture

Bylo to v roce 1842, kdy Case IH začal vyrábět první silné stroje do zemědělského sektoru a pokračuje v tom dodnes. Celou tuto dobu shromažďoval a ochraňoval tradici, zkušenost a prestiž těch, kteří myslí na minulost i budoucnost lidí pracujících na poli. Široký výběr traktorů, lisů, axiálních sklízecích mlátiček, lisů, které Case IH nabízí se odráží nejen v bohatých zkušenostech a dědictví firem CASE, INTERNATIONAL HARVESTER, STEIGER a DAVID BROWN, velkých výrobců zemědělské techniky, ale také v síle, produktivitě, spolehlivosti a výkonu, které učiní vaši firmu ještě více konkurenceschopnější.

Case IH Agriculture Case IH Agriculture Case IH Agriculture Case IH Agriculture Case IH Agriculture

 

Case Construction

Značku Case na svět přinesl vynálezce Jerome Increase Case v roce 1842 ve městě Racine, stát Wisconsin. V oblasti stavebních strojů začala firma působit v roce 1912, kdy představila své první parní válce a grejdry. Case Construction je dnes jednou z několika světových značek, profilujících se na trhu jako ,,global full-liner" tzn. značka, která působí v celosvětovém měřítku a nabízí svým zákazníkům úplný sortiment stavebních strojů. Značka je známá svou robustní konstrukcí, výkonem strojů a hlavně svou spolehlivostí. Nové modely pocházející z nejrůznějších výrobních závodů koncernu CNH, z Japonska, Itálie, Německa či Spojených států.

Case Construction Case Construction Case Construction Case Construction Case Construction

 

 

Steyr

Firma Steyr byla založena v roce 1864. V tomto roce založil Josef Werndl svoji továrnu na zbraně ve Steyru a za 30 letech zahájil rovněž výrobu jízdních kol. Puch & Comp bylo založeno roku 1889 v Grazu a brzy se stalo úspěšným výrobcem osobních kol, motocyklů a automobilů. V roce 1899 byl zformován Astro-Daimler a na začátku 20. století byla uvedena do provozu výroba automobilů, autobusů a nákladních automobilů. V roce 1915 byl vyroben první traktor Steyr. O rok později první automobil Steyr. Tři společnosti s dlouhou tradicí byly sloučeny v roce 1934 do STEYR-DAIMLER-PUSCH AG. Tato událost se stala významnou ekonomickou událostí na rakouské scéně. V průběhu společného moderního vývoje byly v roce 1990 vytvořeny jednotlivé nezávislé divize. Takto byla vytvořena nová silná struktura. V roce 1996 byl Steyr Landmaschinentechnik AG převzat společností Case Corporation, jedním z předních světových výrobců zemědělské techniky. Rovněž bylo změněno jméno na Case Steyr Landmachinentechnik. Od fúze korporace Case IH a New Holland do CNH v listopadu 1999, se značka Steyr stala součástí jednoho z největších výrobců zemědělské techniky na světě.

Steyr Steyr Steyr Steyr Steyr

 

Nákladní automobily a autobusy

Iveco

Iveco je jedna z největších světových firem, která se zabývá výrobou užitkových vozidel od lehké, přes střední až po těžkou řadu (Daily - Eurocargo - Stralis), terénních vozů, autobusů a speciálních vozidel i motorů. Iveco vzniklo v roce 1975 sloučením pěti značek. Hlavním tvůrcem této myšlenky byl tehdejší manažer Fiatu pan Bruno Beccaria. V roce 1990 Iveco skoupilo 60 % společnosti ENASA, což je španělský výrobce nákladních vozů vyrábějící pod značkou Pegaso. Díky tomuto obchodu získalo Iveco pozici i na španělském trhu. Postupem času rozšiřovalo Iveco své aktivity i mimo Evropu a je zastoupeno ve více než 100 zemích. Jméno společnosti je slovní spojení Industrial Vehicle Corporadion (Industrial VEicoli COmmerciali).

Iveco Iveco Iveco Iveco Iveco

Iveco Magirus

Společnost, která se zabývá výrobou jednotek pro krizové situace - záplavy, oheň, zemětřesení a exploze. Příběh této firmy začíná v roce 1872, kdy Conrad Magirus, šéf hasičů v německém Ulmu, založil firmu a vynalezl první požární žebřík. Dnes je jednou z vedoucích firem na světě v oblasti požární a krizové techniky. Iveco Magirus má šest výrobních závodů v Evropě a spolupracuje s hasiči z celého světa.

Iveco Magirus Iveco Magirus Iveco Magirus Iveco Magirus Iveco Magirus

Iveco Astra

Astra je synonymem pevnosti a spolehlivosti. Společnost má více než 60 letou tradici v konstrukci vozidel určených pro těžkou práci v extrémních klimatických podmínkách. Využívá se pro práci v dolech a přepravu velkého množství těžkého materiálu jako je kámen, ruda, hlína a další. Astra byla založena v roce 1946, je vlastněná společností Iveco od roku 1986. Produkční řada zahrnuje důlní a stavební vozidla, pevné i kloubové sklápěčky a speciální vozidla.

Iveco Astra Iveco Astra Iveco Astra Iveco Astra Iveco Astra

Iveco Irisbus

Je jedním z největších evropských hráčů na autobusovém trhu. Společnost byla založena v roce 1999 jako aliance Iveca a Renaultu, od roku 2003 je 100 % vlastníkem Iveco. Nabízí kompletní řadu autobusů od minibusů přes městské a příměstské až po luxusní turistické autokary. Sídlo této značky je ve francouzském Lyonu. Irisbus má po Evropě několik výrobních závodů a jedním z nich se nachází ve Vysokém Mýtě v České republice - dříve Karosa.

Iveco Irisbus Iveco Irisbus Iveco Irisbus Iveco Irisbus Iveco Irisbus

Metalurgické výrobky

Teksid

Teksid dodává bloky motorů, hlavy válců a další ocelové součásti motorů, převodovek a odpružení. Zabývá se také zpracováním hliníku v divizi Teksid Aluminium. Firma byla založena 1978 a má významnou pozici v oblasti metalurgie a technologií zpracování železa a oceli. Teksid je mezi 75 nejvýznamnějšími dodavateli pro světový automobilový průmysl.

Metalurgické výrobky Metalurgické výrobky Metalurgické výrobky Metalurgické výrobky Metalurgické výrobky

Komponenty

 

Fiat Powertrain Technologies

Fiat Powertrain Technologies (FPT) byla založena roku 2005 s cílem sdružit do jedné společnosti výzkum a know-how v oblasti motorů a převodovek. FPT je přítomna v 7 zemích a své výrobky dodává celkem do 100 zemí. Zhruba 3000 odborníků se věnuje vývoji a výzkumu nejnovějších technologií - momentálně je kladen důraz na co nejnižší spotřebu motorů a minimalizaci vlivu na životní prostředí. Výzkum se tedy zaměřuje na optimalizaci spalování, hybridní pohony a alternativní paliva. Ročně FPT nechává registrovat na 40 patentů.

Fiat Powertrain Technologies Fiat Powertrain Technologies Fiat Powertrain Technologies Fiat Powertrain Technologies Fiat Powertrain Technologies

Magneti Marelli

Magneti Marelli byla založena Fiatem a firmou Ercole Marelli v roce 1919, do Fiat Group byla plně začleněna 1967 a stala se lídrem v automobilových komponentech. Společnost se zabývá produkcí elektronických systémů, osvětlení, motorových komponent, odpružení, výfukových systémů a součástí pro moto sport. Magneti Marelli působí v 16 zemích světa.

Magneti Marelli Magneti Marelli Magneti Marelli Magneti Marelli Magneti Marelli

Výrobní zařízení a systémy

Comau

Comau je světový dodavatel průmyslových automatických systémů, zejména pro automobilový sektor. Vyrábí automatické svařovací systémy jako i systémy pro mechanickou montáž. Vyspělé technologie montáže karosérií, mechanického strojírenství a robotizace. Comau dodává i mimo automobilový sektor, například do leteckého průmyslu. Je jedním z nejvýznamnějších světových dodavatelů v průmyslové automatizaci.

Comau Comau Comau Comau Comau

Užitečné odkazy Přihlásit k newsletteru Foto a video galerie Diskusní fórum

cs sk