AGROTEc zemědělská technika Novinky New Holland CR9.80 IntelliSense - dlouho očekávaná novinka pro rok 2019 je tady!

CR9.80 IntelliSense - dlouho očekávaná novinka pro rok 2019 je tady!

21. 12. 2018 , Ing. Václav Koryčanský

O novinkách u mlátiček CR pro modelový rok 2019 bylo již napsáno hodně. Jak tyto systémy vypadají ve skutečnosti a na co se můžete těšit v našem DEMO Programu 2019 vám přiblížíme v následující reportáži.

CR9.80 IntelliSense - dlouho očekávaná novinka pro rok 2019 je tady!

Na první pohled

Že se jedná o žhavou novinku, pozná na první pohled pouze oko znalce. Jedná se o malý detail na štítku označení stroje – schéma tištěného spoje pod číselným značením. To napovídá, že se mlátička zase o kus přibližuje sektoru plně autonomních strojů, a to právě systémem IntelliSense. Ten dokáže nastavit mlátičku podle skutečných aktuálních sklizňových podmínek. I méně zkušená obsluha tak dokáže se stroje dostat 100% vloženého potenciálu.

Oznaceni-mlaticky-crop_1.jpgOdhodlani-mechanici,-kteri-vymenili-sluzbu-za-Vanoce_1.jpg


Vkládání a mlácení

Mlátička CR9.80 je vybavena vkládacím bubnem DFR. Ten zajišťuje vysokokapacitní vkládání sklízeného materiálu aniž by zvyšoval potřebu příkonu ve srovnání s variantou bez vkládacího bubnu. Dostatečné naplnění mlátičky je předpokladem pro kvalitní a spolehlivé vymlácení veškerého zrna. K tomu slouží nové agresivní rotory TwinPitch Plus, které posouvají úroveň kapacity separace zase o krok dále oproti standardním S3 rotorům. 

Pred-rotory-ulozeny-vkladaci-buben_1.jpg


Nové možnosti nastavení sítové skříně

Všechny modely CR jsou vybaveny elektronickým nastavováním otevření předsíta. Tím je možné z pohodlí kabiny nastavovat stupeň předčištění omlatu, ještě před vlastním vstupem na hlavní síta.

Elektronicky-ovladane-predsito_1-(1).jpgExterni-ovladani-predsita-a-lopatek-rotoru_1.jpg


Silnější a robustnější pojezd

Stvořen pro maximální rychlost 40 km/h a pro nejtěžší pracovní podmínky na podmáčených pozemcích během sklizně kukuřice, kde potřebujete největší trakční výkon. Provozní a parkovací brzda jsou nyní plně integrovány do skříně nové 2-stupňové převodovky pojezdu, tudíž se zamezilo možné kontaminaci brzd, která by mohla vést k rychlému opotřebovávání a snížení brzdného účinku. 

Hydrostatika-pojezdu-pro-prepravni-rychlost-40-kmh_1.jpgNova-hydraulicka-cerpadla_1.jpgNova-prevodovka-pojezdu-s-integrovanymi-brzdami_1.jpgPohled-na-pohony-mlaticky_1.jpg


IntelliSense – automatické inteligentní nastavování celé mlátičky

Jaká je výhoda systému? Dokáže pracovat s  mlátičkou tak, jakoby za volantem seděla obsluha s mnohaletými zkušenostmi, která nepodléhá opotřebení a denní únavě. Úlohou řidiče je nyní kontrola správného fungování stroje a volba strategie sklizně, nikoli samotné nastavování mlátičky. Systém pracuje tak, že shromažďuje údaje ze snímačů ztrát sít a rotorů, tlakových snímačů sít a kvalitativní infrakamery sklízeného zrna. Následně tato data zpracovává a na základě výpočtů ovládá nastavení stroje jako jsou otáčky rotoru, lopatky rotoru, horní a spodní síto, předsíto a ventilátor. O stavu všech systémů řidiče informuje nové pracovní rozhraní monitoru IntelliView IV.

Možné strategie sklizně
Mozne-strategie-automaticke-sklizne.jpg

Ovládané komponenty systému IntelliSense
Ovladane-komponenty-systemu-IntelliSense.jpg

Pracovní rozhraní monitoru
Pracovni-rozhrani-monitoru.jpg

Příklad informací pro obsluhu
Priklad-inrformacniho-menu-systemu-IntelliSense.jpg

Tenzometr-automaticke-regulace-pojezdu_1.jpgTlakove-snimace-sit_1.jpgUsporadani-ovladacich-tlacitek-loketni-operky-crop_1.jpgInfrakamera-pro-zjistovani-kvality-sklizeneho-zrna_1.jpg

I největší machr se musí zařadit do řady...
CR9-80-IntelliSense-2019_1.jpg

Další články