AGROTEc zemědělská technika Novinky New Holland Revoluce lisování hranolovitých balíků – BigBaler HD

Revoluce lisování hranolovitých balíků – BigBaler HD

13. 11. 2019 , Václav Koryčanský

S novým modelem lisu BigBaler 1290 High Density vstupuje New Holland do nejvyššího segmentu hranolovitých lisů s velmi vysokým stlačením.

Revoluce lisování hranolovitých balíků – BigBaler HD

BigBaler 1290 High Density ve zkratce

Charakteristickými údaji pro tento TOP model jsou 4,05 m dlouhá lisovací komora, zdvih beranu 748 mm, a hlavně zvýšení tlaku beranu o 55 % oproti stávajícímu modelu BigBaler 1290 Plus, což zaručuje vyšší hustotu balíků až o 22 % a nové patentované uzlovače LoopMaster. To vše je uloženo v robustním rámu, který garantuje dlouhou životnost celého stroje.
  

Videogalerie


 

Silné srdce

Nově má beran o 55 % vyšší sílu oproti starším modelů. Jak je to možné? Je to díky tomu, že nový obrovský setrvačník nemá otáčky 1000 ot/min jako známe u konvenčních lisů, ale jeho otáčky jsou neskutečných 1440 ot/min! Tím je do převodovky vloženo enormní množství energie! To vše je zpřevodováno na výstupní cyklus beranu 48 cyklů za minutu! Toto srce má za následek rovnoměrný chod a vysokou hustotu balíků i během sklizně nerovnoměrných řádků.

Revoluční pohony

Je vůbec možné, takto „divoce“ zpřevodovanou hlavní převodku roztočit „standardním“ traktorem? Je! K pohonu HD lisu je nově použita SmartShift dvoustupňová převodovka typu PowerShift. Traktor tedy roztáčí lis standardním způsobem na 1000 ot/min PTO na volnoběžné otáčky motoru traktoru přes první stupeň převodovky SmartShift. Následně jakmile se lis roztočí, chytrá převodovka sama automaticky přeřadí na pracovní rozsah a tím dojde k plynulému roztáčení setrvačníku, právě až na hodnotu 1440 ot/min na setrvačníku. Tato převodovka nadále zastává funkci ochrany pohonů namísto střižného šroubu, který je použit u konvenčních lisů.
 

Uzly bez odpadu

To dokáže nový patentovaný uzlovač LoopMaster. Dříve se u dvojitého uzlovače mezi uzly nacházel 5cm zbytek motouzu, který vznikal držením motouzu během tvorby prvního a druhého uzlu. Zbytky motouzu většinou zůstávaly na pozemku nebo se dostávali až do krmení zvířat. Nyní je tento zbytek použit pro tvorbu druhého uzlu. Díky tomu, již není druhý uzel ohrožen rizikem krátkého „ocásku“ a následným rozvázáním.
  

Zesílené komponenty a hlavní rám

Další pracovní komponenty jako jsou sběrač, rotor a předlisovací komora jsou odvozeny od modelů řady Plus, avšak jsou zesíleny pro tyto HD aplikace. Jelikož se jedná o evoluci, jsou tyto komponenty dobře známy i Vám zákazníkům, ale i našim servisním mechanikům. Zato hlavní rám je kompletně přepracován pro HD aplikace.
  

Poprvé v historii samostatné nápravy tandemu

Poprvé v historii není u tandemové nápravy použitá kyvná mechanicky odpružená náprava, ale samostatně uložené hydraulicky odpružené single nápravy. Výsledkem je nejen správné odpružení lisu, ale i uživatelsky jednoduchý přístup ke spodním napínákům uzlovače. Jelikož není zde použita žádná lisová pružina ani podpěra uložení tandemu, je prostor mezi koly zcela volný.       
  

Fotogalerie