Školení obchodníků po COVIDU

12. 04. 2022 , Hana Černohorská

Každoročně jsme pořádali praktické školení obchodníků dealerské sítě na poli za Hustopečemi.
Letos jsme si řekli - uděláme to jinak!
8 stanovišť, 2 intenzivní dny, spousta informací a maximální obsazenost!

Takové bylo školení obchodníků dealerské sítě celé CZ i SK.
Přinášíme vám doplňující informace k článku z 31. 3. :)

První školení po době Covidové bylo jako infuze do žil obchodníků

 

 
Produktový manažer Lukáš Renčín se zaměřil na důležitost navigací.
 

Po dvou letech svolal tým z divize zemědělské a stavební techniky své obchodníky, aby je povzbudil a seznámil s novinkami na trhu. Školilo se na osmdesát prodejců a dealerů z celé republiky a Slovenska. „Modří“ připravili první jarní grilovačku, čepovalo se pivo
a celou akci ukončila slavnostní večeře v novém New Holland showroomu.

Zájem o dvoudenní školení byl velký. Přijeli obchodníci z východu Slovenska, z oblasti Michalovců, Veľkého Šariša, ale i z Klatov nebo Žatce. „Bylo to první větší školení po dvou letech, které jsme byli schopni uspořádat po zrušení opatření, která tady byla kvůli Covidu. Byli jsme zvyklí, že v době, kdy býval veletrh TECHAGRO, bylo před tím opakovací školení, aby se naši dealeři a obchodníci dostali k čerstvým informacím,“ říká Libor Nesvadba, ředitel divize, která školení pořádala.

 

 
David Dvořáček byl na jednom ze stanovišť dvoudenního školení, které pro obchodníky připravil tým New Holland.

Většinou byla podobná školení zaměřena na konkrétní techniku, tentokrát se produktoví manažeři divize soustředili hlavně na obchod. To znamená, jaké argumenty používat, když nabízí zákazníkům stroje, srovnání s konkurencí, zařadili jsme také téma precizního zemědělství, což jsou záležitosti, které se prosazují víc a víc. V souvislosti se zvyšujícími se náklady je to čím dál důležitější. Naši lidé proto přednášeli i o tom, jak přesně aplikovat hnojivo tam, kde je ho potřeba, jak neplýtvat časem, přejezdy, postřiky, naftou tak, aby to bylo ekonomicky nejlepší, zdůraznil některá témata Libor Nesvadba.

Školilo se na osmi stanovištích. Spolupracovali s námi i kolegové z A-techu, z divize závěsné a přívěsné techniky a všichni naší produktoví manažeři, lidé z našeho úseku DEMO programu tak, aby se informace dostaly ke všem. Šest skupin se zabývalo technikou New Holland,
na dvou stanovištích se produktoví manažeři z divize závěsné a přívěsné techniky věnovali informacím a novinkám sortimentu závěsné techniky,
 pokračuje dále ředitel divize. Jaký má školení efekt, význam? Dlouhodobý. Vždy se po takové akci navýší prodej techniky, potvrzuje Libor Nesvadba.

 

 
Michal Vencel se svojí skupinou na dvoudenním školení, které pro obchodníky připravil tým New Holland.

V zasedačce showroomu New Holland se před osmou ráno chystal vedoucí produktový manažer divize zemědělské a stavební techniky Aleš Klement. Vítám vás tady,“ říká a obrací se na obchodníky, kteří se mezitím usadili za stoly. Byli jste zvyklí, že jsme měli na dvoře
sto padesát traktorů, dnes je to jinak, ale rozhodně ne proto, že bychom na skladě nic neměli,
“ říká Aleš Klement a pokračuje: Teď máme ve výrobě zásobu traktorů na více než jeden rok, to jsem nikdy nezažil.“ „No, protože jsi je měl na dvoře,“ ozve se zezadu ze sálu a ostatní poznámka jednoho z kolegů pobaví. Ne, nejvíc traktorů jsem měl na dvoře v roce 2018–19, kolem 200, to byl rekord. Ale na konci prvního kvartálu máme tolik objednávek, jako bychom byli už na konci třetího kvartálu.,“  vysvětluje Aleš Klement. „A to je ten důvod, proč ty traktory v uvozovkách nejsou, protože už je máte objednané,“ zdůrazňuje a přidává informaci, že velkou část traktorů se jeho týmu podařilo objednat ještě před zdražením. Tak věřím tomu, že vám budeme mít co nabídnout.

Na podzim, když jsme se dozvěděli, že ceny porostou a komponenty nebudou, jsme na to totiž hned zareagovali, proto jsme připraveni, doplnil Klementa produktový manažer Leo Čermák.

 

Vedoucí produkt manažer Aleš Klement v zasedací místnosti showroomu New Holland.

Pod efektními fotkami krásných bojovných žen amazonek v jedné ze zasedacích místností divize závěsné a přívěsné techniky sedí
u dlouhého stolu skupina více jak deseti obchodníků. V jeho čele, pod obrazovkou přednáší produktový manažer Adam Tamáši, který se zaměřuje na prodej produktů značky AMAZONE. „Teď si řekneme něco o postřikovačích a novinkách, konkrétně o nové modelové řadě postřikovačů, říká Adam Tamáši a ukazuje jeden z modelů. Třeba tady tento má objem osm a devět tisíc litrů, není to pro každého,
je to obrovská bečka na jedné nápravě, ale existuje to. Jsou konkurenční postřikovače, které se v těchto objemech prodávají,
proto je Amazonka začala nabízet také,
“ říká Tamáši. Mám dotaz, když vidím ty blatníky, nejsou s tím problémy v řepkách? To bude ten porost trhat,“ ptá se jeden z mužů. „Netrhá, mám to vyzkoušené, odpovídá mu další kolega. A Adam přednáší dál.

 

 
Produktový manažer ZaPT Adam Tamáši přednášel o novinkách v závěsné a přívěsné technice.

„A tady je školení sklizňové techniky zaměřené zejména na porovnání sklízecích mlátiček s konkurencí, představuje další ze stanovišť Martin Čala, produktový manažer divize zemědělské a stavební techniky. Uvnitř školícího střediska pod hlavní budovou stojí obří kombajn značky Claas, před budovou jsou zaparkované dvě žluté krasavice New Holland. Porovnáváme tady náš vlastní kombajn, sklízecí mlátičku New Holland CX vytřásadlový stroj, s konkurenčním strojem Class, což jsou naši největší konkurenti,“ vysvětluje Martin
Čala a říká, že se to prý občas děje, že i konkurenti si stroje zapůjčí. Porovnáváme tady prakticky i teoreticky v učebnách, co je na každém ze strojů lepší, proč je to lepší. Samozřejmě s cílem dokázat, že máme dobrý stroj, za kterým si stojíme,“ vysvětluje. Chceme vlít našim obchodníkům krev do žil, protože máme být na co hrdí, vedeme je k tomu, aby se nebáli před zákazníkem argumentovat. Předvádět
na prezentacích a obrázcích je sice hezké, ale pokud si ti lidé tady stroj obejdou a zjistí, jak to má kdo vyřešené, je to nejlepší typ školení, jaký můžeme svým obchodníkům nabídnout.“

 

 

 

Účastníci školení srovnávali mlátičky New Holland s konkurencí.



Václav Koryčanský srovnával mlátičky New Holland a Claas.

Ve středu kolem šesté večer, tedy první den školení, se od stanu za showroomem New Holland začala linout vůně grilovaného masa a uzených klobás. Účastníci školení, jakmile se ubytovali, mířili rovnou sem. Napadlo mě, že se o účastníky školení, o naše obchodníky a dealery postaráme sami.
 

 

 
Ve čtvrtek byl k obědu hovězí guláš v showroomu New Holland.

Pojali jsme to celé řemeslně – pivo z řemeslného pivovaru ze Slavkova, oslovila jsem Luďka Dwořáčka, našeho obchodníka z přímého prodeje, aby přivezl víno, které vyrábí jeho rodina, kolegyně Liliana Geisselreiterová z marketingu závěsné a přívěsné techniky vyrobila pralinky ve tvaru traktoru,“ říká Alžběta Filová, marketingová specialistka modrých.


Ve stanu u showroomu New Holland bylo přichystáno občerstvení pro účastníky školení.
 



Logistik Jarda Hlušek čepoval pivo, referentka prodeje Dana Sokolářová vydávala účastníkům školení občerstvení.

Maso nakoupili v místním řeznictví, Matěj Ostřížek rozžhavil gril a Jirka Špaček zahřál udírnu. „Má to svoje výhody, líp se seznámíme, můžeme se setkat, povídat si,říká Bětka a vítá první příchozí. Mezitím Matěj pouští hudbu. Takto to není neosobní, je to rozhodně přidaná hodnota,říká Matěj, který má v AGROTECu na starost Promotruck a dál se věnuje příchozím. „Tak pánové, jaký řízek si dáte?
A kolik salátu a kdo si dá pivo a kdo limo,“ 
volají jeden přes druhého. A chlapi, kteří se celý den školili, se začínají bavit.

Dvoudenní akci ukončila slavnostní večeře v novém New Holland showroomu. Hostům k tomu hrál vyhlášený DJ z vlastních AGROTEC Group řad právník Ondra Vít.

 

 
Alžběta Filová, marketingová specialistka New Holland a vedoucí grilu Matěj Ostřížek z Promotrucku.




A na závěr to nejlepší, maso a klobásy v udírně připravoval Jirka Špaček.


Všem účastníkům moc děkujeme za účast a budeme se těšit na příště! :)