AGROTEc zemědělská technika Novinky Strautmann Nový profesionální sběrací vůz Strautmann MagnonCFS

Nový profesionální sběrací vůz Strautmann MagnonCFS

14. 10. 2019 , Mgr. Liliana Geisselreiterová

Při příležitosti mezinárodního veletrhu Agritechnica 2019 bude představena nová řada sběracích vozů MagnonCFS., které se zařadí mezi TOP produkty společnosti Strautmann a v budoucnu zcela nahradí modely Tera-VitesseCFS.

Nový profesionální sběrací vůz Strautmann MagnonCFS
Strojem MagnonCFS Strautmann představí novou řadu vysokokapacitních silážních vozů s velkým množstvím nových funkcí. Zcela nový koncept sběru, nově vyvinutá řezací jednotka „Exact-Cut“ a hydraulicky otočný čelní panel pro špičkovou sklizeň. MagnonCFS bude k dispozici ve třech verzích 430, 470 a 530 s objemy 42, 46 a 52 m2. Stroje budou k dispozici na přelomu roku 2020 a 2021, kdy zcela nahradí modely Tera-VitesseCFS.

Součástí stroje MagnonCFS je sběrací ústrojí „Flex-Load“ navržené podle zcela nového konceptu: místo ocelových hrotů pracuje s plastovými prsty uspořádanými do šesti řad ve tvaru písmene „V“. Díky tomu jsou prsty vysoce flexibilní a dokážou se dokonale přizpůsobit nerovnému terénu. Ocelové hroty jsou umístěny mezi plastovými prsty v nízké poloze a tím zajišťují optimální tok materiálu a spolehlivě zabraňují ucpávání hmoty uvnitř sběrače. Hladký průchod hmoty navíc minimalizuje opotřebení hrotů. Případnou výměnu hrotů je velmi snadné provést obratem uvolněním jednoho jediného šroubu. Nový sběrač „Flex-Load“ má šířku 2,25 m.

Sběrací ústrojí je poháněno hydraulicky. Rychlost je tedy plynule nastavitelná a může být nastavena dle podmínek každé sklizně. Součástí standardní výbavy je navíc automatická funkce pro přizpůsobení rychlosti sběru rychlosti traktoru. Provozní hloubka se snadno nastaví na vodicích kolech pomocí otvoru. Široký přídavný vodicí váleček namontovaný za snímačem je k dispozici jako volitelný doplněk, který zajišťuje optimální přizpůsobení terénním podmínkám, a to i za mokra.

CSF válec zajišťuje aktivní předávání píce na rotor a již řadu let je standardní výbavou sběracích vozů Strautmann. Integrovaný rotor má šířku 2100 mm. Šnekové vinutí s šířkou 180 mm na vnějších stranách rotoru zajišťuje spolehlivé rozložení sbíraného materiálu.
Zcela novým a zásadním prvkem je řezací jednotka „Exact-Cut“ vybavená 48 noži, která zajišťuje optimální kvalitu řezání za jakýchkoli podmínek. Teoretická délka řezanky je 35 mm. Nože mají řezné hrany na obou stranách a lze je tedy využívat oboustranně. Nože jsou neustále ostré díky patentovanému bleskovému odjištění. Pojistka nože se tedy aktivuje vždy, když cizí těleso narazí na spodní část břitu. Tím dojde k zatažení nože z dopravního kanálu dříve, než by mohlo dojít k jeho poškození. Řezací jednotka „Exact-Cut“ je vybavena automatickým zpětným chodem nožů, které nože po aktivaci ochranného systému opět automaticky vrátí do jejich pracovní polohy.

MagnonCFS má vůbec jako první hydraulicky výkyvný čelní panel: z důvodu plnění vozu je vyklopen do nákladního prostoru, aby se dosáhlo optimálního stlačení krmiva. Když je nákladový prostor zcela zaplněn, čelní panel se automaticky vyklopí, čímž nabídne další prostor (5 m2) k využití. To znamená, že MagnonCFS je kompaktnější než jeho předchůdce Tera-VitesseCFS a současně nabízí i větší nosnost. Při vysypávání se přední panel automaticky vyklopí, aby bylo možné nákladový prostor rychle a zcela vyprázdnit. Šířka plošiny je 2,40 m a má galvanizovanou ocelovou podlahu. Přepravní podlaha je vybavena čtyřmi řetězy, každý s nosností 13 tun.

Pro optimální jízdní komfort jsou všechny modely vybaveny hydraulickým podvozkem. Modely MagnonCFS 430 a 470 mají tandemový podvozek se zatížením na nápravu 20 t, model MagnonCFS 530 má tridemový podvozek s zatížením na nápravu 30 t. Maximální rozměr pneumatiky je 800/45 R 30,5, což umožňuje montáž značně větších pneumatik, než bylo možné dříve. Zajišťují nízký tlak na zem a nízký valivý odpor. Masivní nápravy BPW mohou být vybaveny pasivním řízením, mechanickým nebo elektronickým aktivním řízením.

Ve spolupráci s Müller Elektronik byl řídicí systém MagnonCFS zásadně přepracován. Řídicí software je rozdělen do tří provozních režimů "Plnění – Přeprava - Vyprázdnění".  

V závislosti na provozním režimu má řidič tyto funkce, které jsou nejčastěji používané, automaticky k dispozici. Obsluha je tedy snadná a jasná. Navíc je integrována řada dalších automatických funkcí tak, aby byla práce se strojem ještě pohodlnější. Tyto funkce může řidič jednotlivě zapínat nebo vypínat. Řídicí terminál je také nový: Je kompatibilní se systémem ISOBUS a má 5,7 " dotykový displej. Kromě toho jsou membránové klávesy integrovány vpravo vedle displeje. Všechny funkce lze tedy ovládat intuitivně.

Strautmann-Magnon_1.jpg
Magnon 1: Představuje novou TOP linii sběracích vozů Strautmann

Strautmann-Magnon_2-(1).jpg
Magnon 2: Nový sběrač "Flex-Load", který pracuje s flexibilními plastovými prsty a je hydraulicky ovládaný

Strautmann-Magnon_3.jpg
Magnon 3: Nová řezací jednotka "Exact-Cut" s oboustranně využitelnými noži, systémem okamžitého spuštění a automatického zpětného chodu

Strautmann-Magnon_4.jpg
Magnon 4: Hydraulicky stavitelné čelo umožňuje vysokou úložní kapacitu