AGROTEc zemědělská technika Novinky New Holland Recenze modelové řady traktorů New Holland T5 a T6 z dílny časopisu PROFI

Recenze modelové řady traktorů New Holland T5 a T6 z dílny časopisu PROFI

14. 10. 2019 , Ing. Aleš Petr

To nejlepší z PROFI nyní česky! AGROTEC a.s. se domluvil s prestižním zahraničním časopisem PROFI, který vzniká v SRN a vychází v řadě evropských zemích na přejímání vybraného obsahu. Články pro vás přeložíme a uveřejníme na našem webu. Podmínkou vydavatelství bylo zachování původního vyznění článku a takže získáte původní informace bez příkras. Článek v původní grafice je ke stažení na konci stránky.

Recenze modelové řady traktorů New Holland T5 a T6 z dílny časopisu PROFI

Modelová řada traktorů New Holland T5 a T6

Čistá smeč
Tyto traktory nezůstávají pozadu a drží krok s platnými emisními limity. New Holland inovoval modelové řady traktorů T5 a T6, aby jejich motory vyhovovaly náročným požadavkům přísné emisní normy Stage IV (Tier 4 final). Pod drobnohled jsme si vzali traktor T5, abychom zjistili, co nová modelová řada nabízí s jejich čistšími motory.

Abychom Vám vysvětlili, jak New Holland zvládl snížit hodnotu produkovaných emisí oxidů dusíku z motoru, aby vyhovoval emisní normě Stage IV u modelové řady traktorů T5, tak Vás nejdříve musíme upozornit na řadu zkratek. Výrobce motorů FPT se rozloučil se systémem DPF a začal používat kombinaci DOC a SCR. Tato změna umožnila firemním vývojářům snížit zástavbový prostor, nutný pro EGR, z 25% na 10%.
Stejně tak, jak vytvořil více místa pod kapotou, tak New Holland u čtyřválcového motoru F5 s objemem 3,4 l zvýšil krouticí moment o 24%.

Co se týče výkonu (koní), tak se v podstatě jedná o tentýž výkon, na který jsme byli zvyklí u předchozí modelové řady. Nicméně to modré nezastavilo, aby zvýšili číslo v označení na kapotě.
Čím nový traktor T5 vyniká je inovovaný design kapoty a uhlazené křivky zděděné z traktoru T7. Dále je to heavy-duty přední náprava, která umožňuje traktor vybavit koly 28 in, která současně s jinými vylepšeními navýšila celkovou hmotnost traktoru ze 4,4 t na 8,0 t – to je excelentní.
Navíc přináší přední náprava další výhodu, a to díky odpružení, které ocení mnoho řidičů, obzvláště v kombinaci s odpruženou kabinou – také je nyní k dispozici. A ti, kteří se pohybují na prudkých svazích, tak rozhodně ocení přední brzděnou nápravu.
  
Tab_T5_Profi.jpg
   

Technické údaje - Informace od výrobce

New Holland T5.120

Motor
Jmenovitý výkon 86 kW / 117 hp, krouticí moment 491 Nm. Čtyřválcový motor FPT F5 s objemem 3,4 l, Stage IV s DOC a SCR, palivová nádrž na 165 l paliva.

Převodovka
16 převodových stupňů vpřed a 16 převodových stupňů vzad, dva rozsahy, dva převody, čtyřstupňový powershift s funkcí automatického řazení, 40 km/hod. Eco, powershuttle. Tři varianty otáček vývodového hřídele PTO z možnosti čtyř variant (540, 540 E, 1000,1000E).

Tříbodový závěs a hydraulický systém
Zubové čerpadlo s průtokem 84 l/min., zvedací síla ramen zadního tříbodového závěsu 5.450 daN, zvedací síla ramen předního tříbodového závěsu 1.850 daN.

Nápravy a kola
Volitelný systém odpružení přední nápravy, pneumatiky 440/65 R28 a 540/65 R38, pohotovostní hmotnost 5.350 kg, celková hmotnost 8.000 kg.
 
T5_1_profi.jpg
 
T5_2_profi.jpg 
 
 T5_3_profi.jpg
    
Foto: HW.
  
T5_4_profi.jpg
 
Vše pro pohodlí a bezpečnost, panoramatické přední sklo kabiny nyní stírá stěrač v úhlu 200° a na traktoru může být namontovaných až 8 LED diodových pracovních světel se svítivostí 15.600 lumenů, jinými slovy se jedná o 145% více světla v porovnání s klasickými halogenovými světly, přičemž dále vynikají delší životností a nižší spotřebou energie. Další hodnotný detail, který stojí za zmínku je extra úložný prostor po levé straně řidiče a ISObus (class II) s dotykovým monitorem Intelliview III (volitelná výbava).

Držáky čelního nakladače, které se dají namontovat přímo ve výrobním závodě, jsou nyní doplněny do seznamu volitelné výbavy. Jsou přizpůsobeny 1,1 m širokému nakladači New Holland, který je vyroben na platformě Stoll. Tato koncepce umožňuje dokonalý výhled na příslušenství v celém zdvihu ramene a nabízí více místa pro přední tříbodový závěs a přední vývodový hřídel PTO 1000 ot/min. (volitelná výbava). Mezi další příslušenství čelního nakladače patří elektrohydraulický joystick, který umožňuje ovládání třetí funkci, tlačítka pro řazení převodových stupňů a tlačítko pro ovládání spojky. Powershuttle je stále na sloupku volantu a umožňuje nastavit tři úrovně agresivity přímo ze zadního ovládacího panelu. Mechanické ovládání čelního nakladače také umožňuje tyto extra funkce.
Dva rozsahy, dva převody, čtyřstupňový powershift s funkcí automatického řazení polního a silničního režimu má převodovka ElectroCommand (16 převodových stupňů vpřed a 16 převodových stupňů vzad), která byla doposud používána pouze u vyšší modelové řady traktorů T6. Převodovka s plynulou změnou převodového poměru (CVT) pro modelovou řadu traktorů T5 se zatím nevyrábí. Jeden důležitý bod je, že majitel traktoru T5si nyní může zvolit tři varianty otáček vývodového hřídele PTO z možnosti čtyř variant 540, 540 E, 1000 a 1000E.
 
Profi_recence_traktoru_T5.120 pdf / 413 kB Stáhnout

 

Modelová řada traktorů New Holland T6: Dlouhý rozvor, ale zůstal jen jeden šestiválcový model

 T6_1_profi.jpg
 
Podobný jako vyšší výkonová modelová řada traktorů T7 (ale není podobný nižší výkonové řadě traktorů T5). Nový traktor T6 má systém pro odbourávání emisí založený pouze na SCR (SCR-only), který bez problémů plní náročné požadavky přísné emisní normy Stage IV, nepoužívá tedy žádný filtr pevných částic DPF nebo recirkulaci výfukových plynů EGR. Je zde jen jeden šestiválcový model, který nese označení T6.180 (v předchozí generaci této modelové řady s emisní normou Stage IIIB byly celkem tři) a je v nabídce pouze s mechanickým boxem. Dlouho jsme se dotazovali na logiku značení traktorů New Holland, která znázorňuje maximální výkon traktoru s boostem. Podívejme se například na traktor T6.180, ten dosahuje jmenovitý výkon 145 hp (dle normy ISO 14396, bez zapojených pomocných zařízení) a ne víc než 175 hp maximálního výkonu. ??? Důležité je také zmínit prodloužený rozvor 2,64 m, který je stejný také pro všechny  čtyřválcové motory a má stejný rám jako motor šestiválcový. New Holland tvrdí, že mají tišší provoz, více místa pro palivovou nádrž s kapacitou 230 l a pro nádrž AdBlue s kapacitou 39,5 l spolu s variantou zadních kol s průměrem až 1,85 m a pneumatikami 650/65 R38. Řízení nové generace traktoru T6 může být vybaveno přípravou pro GPS a dosahuje stejné manévrovatelnosti, jako předchozí generace modelové řady, díky těsnějšímu zatáčení. Osvědčený systém SuperSteer (volitelná výbava) je také zachována.

Převodovka DualCommand byla nyní ze seznamu volitelné výbavy vyjmuta, takže si můžete vybrat buď čtyřstupňový powershift ElectroCommand, nebo převodovku AutoCommand s plynulou změnou převodového poměru. Dále jsou nyní k dispozici vnější hydraulické okruhy s mechanickým ovládáním. Traktor T6.180 může být vybaven pouze převodovkou powershift. Traktor s převodovkou CVT může být objednán s ISObus class III, což umožňuje lepší součinnost s připojenými pracovními stroji.

Existují tři typy sedaček: Comfort (s nízkofrekvenčním pružením); a Dynamic Comfort (doplněný automatickým systémem tlumení, pneumatickou bederní opěrkou a dvoustupňovým vyhříváním). Obě mají nově zabudované výkyvné prodloužení zadního opěradla, takže otáčení doprava dozadu je mnohem snadnější. Třetí variantou sedačky je sedačka Auto Comfort s extra řízenou ventilací. Všechny modely nové modelové řady traktorů T6 mají LED diodová pracovní světla ve standardní výbavě. Pokud požadujete něco navíc, tak je možné si objednat variantu s 16-ti pracovními světly s celkovou svítivostí 31.200 lumenů – je to pět krát zářivější, než dokázal model předchozí generace.
 
T6_tab_profi.jpg