AGROTEc zemědělská technika Novinky New Holland S dvouspojkovou převodovkou neztrácíte tahový výkon a získáváte spoustu výhod.

S dvouspojkovou převodovkou neztrácíte tahový výkon a získáváte spoustu výhod.

28. 08. 2020 , Ing. Aleš Petr

Převodovka zásadně ovlivňuje přenos výkonu z motoru na podložku, a proto neustále rostou požadavky na růst jejich efektivity. Výrobci vyvíjí nové převodovky, a to od mechanických přes částečně řazené pod zatížením, řazené pod zatížením v plném rozsahu až po plynulé, které vstoupily do hry v 90 letech 20 století. V roce 2017 značka New Holland uvedla na trh novou, vysoce efektivní převodovku s dvouspojkovou technologií pod názvem Dynamic Command. 

Dvouspojková technologie spatřila světlo světa v 80 letech v závodních speciálech a později se rozšířila do sériově vyráběných vozů, kde se „pádla“ pod volantem stala znakem technické vyspělosti. Nyní je dvouspojka k dispozici také v traktorech New Holland. V závodních speciálech dvouspojková převodovka brání ztrátě rychlosti při přeřazení, v traktorech brání ztrátě tahového výkonu. Zatímco u sportovních vozů okamžitá změna převodového poměru zrychluje auto, v zemědělství řazení bez ztráty tahového výkonu vede k výrazné úspoře paliva a růstu plošné výkonnosti soupravy. Dvouspojkovou převodovku Dynamic Command nyní máte k dispozici u traktorů řady T5 a T6 v kombinaci se čtyřválcovým motorem o objemu 4,5 litrů, respektive šestiválcovým motorem o objemu 6,7 litru u traktoru T6.
  

Ilustrační foto  
  

Osamělí bojovníci.

Dvouspojkovou převodovku v traktoru s výkonem 100 koní jmenovitých v žádném konkurenčním traktoru nenajdete. To samé platí o šestiválcovém motoru, který s výkonem 135 koní je také na trhu unikátem. Značka New Holland tak přináší moderní technologii i menším zemědělcům, kteří si ji pro svoji náročnou práci určitě zaslouží. Traktor s dvouspojkovou převodovkou lze navíc nakonfigurovat ve výrazně mechanické verzi, kdy si udržuje hlavní výhody řazení osmi rychlostních stupňů pod zatížením, ale traktor je jednoduchý na obsluhu, a hlavně cenově dostupný.

Skoro plynule a rozhodně hospodárně

Dvouspojková převodovka Dynamic Command™ 24x24 má rozčleněné převodové rychlosti do 3 skupin po 8. V rámci skupiny jsou všechny rychlosti řazené pod zatížením, ano osm stupňů řadíte pod zatížením, to jinde nenajdete! Volba převodových poměrů v nejmodernější dvouspojkové převodovce Dynamic Command probíhá s ohledem na předpoklad intenzivní práci s PTO. Traktor je tak ideálně vyladěný pro sečení a lisování píce i aktivní přípravu půdy. Při zpracování půdy nejvíce oceníte řazení pod zatížením, kdy převodovka Dynamic Command umožňuje také v rámci skupiny (A nebo B) řadit v automatickém režimu. Automatické řazení je k dispozici i pro dopravu, kde však automatika dokáže řadit ve dvou skupinách (B a C).

Moderní konstrukce převodovky umožňuje také využívat řadu zajímavých „CVT like“ funkcí, které jinak najdete pouze u plynulých převodovek. Jde například o funkci “Ground Speed Management II™”, kdy traktor přesně udržuje zvolenou pojezdovou rychlost nebo “DynamicStartStop™”kdy při zastavení nemusíte sešlápnout spojku – ideální při práci s nakladačem. Řazení řídí funkce “AutoShift™”, která vybere ten nejlepší převodový poměr a agresivitu reverzace si můžete nastavit ve třech stupních. K dispozici je také ECO verze, kdy rychlosti 40 km/h je dosahováno za snížených otáček motoru (na 1.600 ot/min) a šetříte tak palivo. Převodovku vždy ovládáte prostřednictvím loketní opěrky SideWinder II s pevnou nebo pohyblivou multifunkční pákou CommandGrip. Pouze funkce Ground Speed Management je podmíněná osazením traktoru dotykovým monitorem a pohyblivou multifunkční pákou CommandGrip. Všechny ostatní zajímavé funkce jsou k dispozici i v mechanické verzi traktoru, což je super. Když už máte v traktoru monitor IntelliView IV, tak by byla škoda nevyužívat asistované řízení dle GPS, automatizaci operací na souvrati HTS II, ISO BUS III a třešničku na dortu v podobě automatického otáčení na souvrati. Ano, toto všechno umožňuje sto koňový traktor T5 Dynamic Command, který se může nacházet i na vaší rodinné farmě. Kdo to se zemědělstvím myslí vážně a chce pracovat moderně, hospodárně a řekněme v systému trvale udržitelného zemědělství s péči a ohledem k obhospodařované půdě, má nyní k dispozici traktor adekvátní velikosti, který umí pracovat i s tou nejmodernější závěsnou technikou a automatizačními systémy.
  

  

Ostrovní geny traktoru T5

T5 Dynamic Command přebírá řadu technologií, které standardně najdete ve strojí T6 a T7 z anglického Basildonu. Jde především o motor a kabinu. T5 Dynamic Command je osazený koncernovým (od sesterského FPT) čtyřválcovým motorem o objemu 4,5 litru, což je jasný rozdíl oproti klasickým traktorů T5 Electro / Dual Command. Plní emisní limity Stage V, a to pomocí technologie Hi-eSCR II, takže bez recirkulace spalin, a to je další důležitý rozdíl oproti standardním traktorům T5, ale i oproti konkurenci v tomto segmentu. Absence EGR ventilu totiž garantuje, že do motoru se dostává pouze čistý vzduch plný kyslíku, hoření probíhá za velmi vysokých teplot a naprostá většina sazí (český název pro PM) je tak zlikvidována již v motoru. Proto u traktoru nenajdete klasický filtr pevných částic, který by bylo potřeba pravidelně vypalovat a po určité době měnit. Zbytky sazí se zachytávají v keramickém labyrintu, který je součástí katalyzátoru SCR, kde vypalují při běžném provozu. Navíc traktor nemusí chladit velké množství horkých spalin pro recirkulaci a jeho provoz je tak hospodárnější a má živější projev. Čisté spalování bez tvorby sazí také umožňuje udržet servisní interval na 600 mth. a to při používání standardních olejů. Zajímavé je také umístění systému pro úpravu spalin – vývojářům se podařilo dostat všechny jeho prvky pod kapotu. Bez „boule“ mezi koly se traktor lépe ovládá, je z něho lepší výhled a má vyšší světlost. Šestiválcový motor o objemu 6,7 litrů v traktorech řady T6 Dynamic Command samozřejmě využívá stejnou technologii úpravy spalin, a tak u něj najdete stejné výhody. Větší objem motoru navíc uživatelům přináší další výhody jako je lepší průběh krouticího momentu, takže se snižuje potřeba řazení. Další důležitou výhodou šestiválců je intenzivní funkce motorové brzdy, která dokáže společně s výfukovou brzdou vyvinout brzdnou sílu 45 koní, takže jízda s traktorem je pohodlnější a bezpečnější. Bezpečnosti jízdy po silnici s traktory T6 Dynamic Command také pomáhá systém ITBS, jenž moduluje účinek brzd návěsu.
  

  
T5. Dynamic Command™ je určený pro menší profesionální zemědělce s živočišnou a kombinovanou výrobou. Pokud často pracujete s čelním nakladačem, nemůžete sáhnout jinam, T5 Dynamic Command je jasná volba. Pro obsluhu traktoru je připravená odpružená kabina Horizon™ se skvělou průhledovou střechou “Super High Visibility Roof” – opět skvělé pro práci s nakladačem. Kabina umožňuje montáž 16 LED pracovních světel. 
Ovládání traktoru probíhá vždy prostřednictvím oblíbené loketní opěrky “Sidewinder™ II”. Podle míry elektronizace traktoru máte k dispozici jednoduchý display zobrazující převodové stupně nebo dotykový monitor IntelliView IV, se kterým se pojí i komplet nový joystick, ve kterém je integrované také ovládání reverzace pojezdu a řazení převodových stupňů. Traktor T5 Dynamic Command je předurčený pro práci na menších farmách a tomu odpovídají i kompaktní rozměry. Minimální výška činí pouze 2.695mm, rozvor pak pouze 2.490mm. Ale T5 Dynamic Command určitě nepodceňujte. K dispozici jsou odpružené nápravy Class 1,5 a 1,75 s nosností 3,500 kg resp. 3.700 kg a celková přípustná hmotnost vozidla činí krásných 8.800 kg. 
  

              Loketní opěrka SideWinder II s pevnou pákou a displayem          /      Snížená kabina traktoru T5 s průhledovým panelem      /         Opěrka SideWinder s pohyblivou pákou a monitorem (funkce GSM II)
  
Pro práci s moderní závěsnou technikou mají traktory T5 a T6 Dynamic Command k dispozici axiální pístové čerpadlo s průtokem 80 nebo 108 l/min. Tento průtok je k dispozici opravdu pouze pro vnější okruhy hydrauliky, protože pro řízení a funkce převodovky jsou v traktoru další dvě hydraulická čerpadla. Vnější okruhy lze ovládat mechanicky, elektronicky nebo kombinovaně. Vývodový hřídel má k dispozici 3 rychlosti 540/540E/1000. přepracovaná byla i konstrukce předních ramen a PTO, které lze nově ovládat přímo venku u traktoru. Kabina traktoru T6 je certifikovaná jako BlueCab 4 - lze ji osadit uhlíkovými filtry, které chrání zdraví obsluhy při přáci s postřikovačem.

A nyní k tomu nejlepšímu. 

Značka New Holland si za kvalitou dodávané techniky stojí, a tak u traktorů T5 a T6 Dynamic Command poskytuje prodlouženou plnou tovární záruku na 4 roky a 2.000 Mth. Podmínkou prodloužené záruky je provádění údržby v autorizovaných servisech. A byste si byly jistí, že si od vás výrobce náklady záruky nevybere zpět v údržbách, máte i pravidelné servisní prohlídky po dobu záruky zdarma. To je velkorysá nabídky, co říkáte.

Zvláště, když T5.120 Dynamic Command je k dispozici za 1.729.000 Kč a T6.160 Dynamic Command za 2.019.000 Kč. 


Zde najdete další informace o Traktorech T5 a T6 s převodovkou Dynamic Command s možností registrovat se na testovací jízdu.
 

Jedná se o obchodní sdělení, nikoliv však závaznou obchodní nabídku společnosti AGROTEC a.s., Brněnská 74, 691 03 Hustopeče
IČ: 00544957 zapsaná v OR u Krajského soudu v Brně pod sp.zn. B 138. Fotografie jsou ilustrační a mohou obsahovat příplatkovou výbavu.​